Architekt Otwock

Inwentaryzacje i sprawy urzędowe

dwór dudzianka sufczyn

Wszelkie działania związane z nieruchomościami wymagają odpowiedniej dokumentacji. W przypadku prac budowlanych lub znacznej modernizacji wymagane są odpowiednie plany. W przypadku niedawno wybudowanych budynków właściciel lub zarządca nieruchomości zwykle posiada niezbędne dokumenty. Co się jednak dzieje, gdy budynek został wybudowany wiele lat temu, a jego dokumentacja zaginęła?

Stworzenie pełnej dokumentacji budynku jest niezbędne przed rozpoczęciem jakiejkolwiek rekonstrukcji, modernizacji czy przebudowy. Bardzo ważne jest zlecenie specjalistycznej firmy do przygotowania niezbędnych planów. Inwentaryzacja budynku polega na stworzeniu szczegółowej dokumentacji technicznej obiektu na podstawie jego obecnego stanu. Przygotowane dokumenty zawierają wszystkie najważniejsze parametry budynku i dostarczają dokładny obraz jego stanu.

Inwentaryzacja budynku to dokładny opis całego obiektu i jego najważniejszych cech, w tym planów i rysunków z kluczowymi danymi. Inwentarz obejmuje opis położenia budynku, wymiary, wielkość i układ poszczególnych pomieszczeń oraz ilość pięter. Dokument zawiera także informacje o całkowitej powierzchni obiektu i jego elementów. Inwentarz zawiera także informacje o materiałach użytych w budowie budynku i rozwiązaniach architektoniczno-budowlanych zastosowanych w nim. 

Inwentaryzacja budynku jest często tworzona dla inwestorów mających zamiar zakupienia określonego obiektu. W tym przypadku dokładny opis budynku pozwala nie tylko określić jego stan techniczny, ale także sprawdzić, w jakim stopniu będzie mógł być wykorzystany zgodnie z intencjami kupującego. Na podstawie tego możliwe jest również oszacowanie potrzebnych środków na renowację lub potencjalną rekonstrukcję.